Pozycjonowanie SEO kontra Kampanie Adwords

Pozycjonowanie SEO kontra Kampanie Adwords

W naturze często występuje kontrast – mamy dzień i noc, chłód i ciepło oraz północ i południe.
W wynikach wyszukiwania jest podobnie. Co prawda celem obu usług może być to samo jednak narzędzie – metoda dojścia do celu jest zupełnie różna.

Czym jest SEO?

Jest metodą marketingu internetowego koncentrującą się na poprawie pozycji w wynikach wyszukiwania stosując różnorodne techniki. Powinna uwzględniać działania on-site’owe – związane ze stroną jak i off- site’owe (poza stroną). Jest to technika dla wytrwałych, czasochłonna jak i wymagająca sporego doświadczenia. Rozróżnia się dwa systemy rozliczeniowe: za efekty (gdy zestaw fraz znajdzie się w top10 oraz dbanie o dany zestaw fraz).

Czym jest Kampania Adwords?

Zwana również boksami sponsorowanymi. Jest formą płatnej reklamy która w zamian za określone warunki finansowe pozwala pojawić się w wynikach wyszukiwania w Google na trzech pierwszych pozycjach nad organicznymi wynikami wyszukiwania albo w ośmiu pozycjach po prawej stronie naturalnych wyników wyszukiwania. Pokazywanie boksów jest całkowicie bezpłatne. Płatność następuję po kliknięciu.

1) Czas trwania

Kampanie AdWords można uruchomić w kilka godzin by za jakiś okres np. dwa miesiące zamknąć. Na wyniki pozycjonowania trzeba często czekać tygodniami jak i miesiącami.

2) Koszty i forma rozliczania

W SEO rozliczanie nie odbywa się za klik (z reguły tak jest) lecz za efekt lub wykonanie określonej puli zadań. W Kampaniach Adwords płacisz stawkę w określonej przez Ciebie wielkości (lub sugerowanej przez Google) w określonym budżecie. Nie masz niestety pewności, że w Twoje boksy nie klika konkurencja.

3) Jakość ruchu

Dzięki Adwords można lepiej optymalizować nasz target, godziny wyświetlania się reklamy, urządzenia na których się pojawi i inne. SEO jest raczej targetowane do wszystkich którzy poszukują danej usługi czy produktu.

4) Adaptacja treści

Zarówno w SEO jak i w kampaniach AdWords możemy zmieniać treści reklamowe. W Kampaniach zmiany widoczne są praktycznie od razu (zaraz po zaakceptowaniu ich przez Google). W pozycjonowaniu naturalnym – dłuższy jest czas reakcji . Dodatkowo Google może dobrowolnie zmienić treść która według niego będzie adekwatniejsza dla Internautów.

Zmiana fraz pod którymi reklama będzie widoczna w AdWordsach jest prosta. Natomiast zestaw fraz do pozycjonowania wymaga rozpoczęcie całego procesu od nowa (optymalizacji, pozycjonowania danych fraz).

superuser